Κατηγορίες
Διάφορα

Έρχεται ειδικός φόρος στα αυτοκίνητα με πετρέλαιο

2a0a75a03c176e6c7d3f4467178fb3da_LΑντίθετος με την πετρελαιοκίνηση αλλά και γενικότερα των ρυπογόνων οχημάτων δηλώνει σε συνέντευξη ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιάννης Τσιρώνης ο οποίος προαναγγέλλει πως έρχονται μέτρα για την καταπολέμησή τους ενώ παράλληλα αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να επιβληθεί φόρος στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Ειδικότερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνέντευξη του στην ιστοσελίδα enoikonomia σχετικά με το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων ανέφερε:

«Την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων δεν την έχω μελετήσει εκτεταμένα αλλά θεωρώ πως από την στιγμή που φεύγει από την κυκλοφορία ένα παλιό ρυπογόνο αυτοκίνητο το οποίο αντικαθίσταται με ένα νέο που ρυπαίνει λιγότερο σίγουρα το μέτρο είναι θετικό.».

Αν επιδέχεται αλλαγές το μέτρο της απόσυρσης οχημάτων ο κ. Τσιρώνης μας επισήμανε πως το συγκεκριμένο μέτρο αφορά κυρίως το Υπουργείο Οικονομικών αλλά εκείνος προσωπικά εκτιμά πως θα μπορούσε να επεκταθεί και στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν τις ίδιες οδηγίες ρύπων με τα αντίστοιχα καινούρια ΙΧ καθώς οι καταναλωτές θα είχαν το δικαίωμα της επιλογής ενός φθηνότερου και καθαρότερου αυτοκινήτου ενώ παράλληλα δεν θα «έφευγαν» τα χρήματα στο εξωτερικό για επιπλέον εισαγωγές αυτοκινήτων».

Όσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας «δύο ταχυτήτων» που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα ο κ. Τσιρώνης εκτιμά πως ο τρόπος υπολογισμού των Ετήσιων Τελών με βάση τις εκπομπές CO2 είναι δίκαιος, αλλά θεωρεί πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα, ταξί, φορτηγά και γενικότερα τα μεταφορικά μέσα) είναι τα πιο επικίνδυνα και τα πλέον ρυπογόνα.

Ειδικά για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά πως σιγά-σιγά θα υπάρξουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης τα οποία δρομολογούνται το επόμενο χρονικό διάστημα!

Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός, σύμφωνα με τον κ. Τσιρώνη, πως το ένα κράτος-μέλος μετά το άλλο λαμβάνουν μέτρα κατά της πετρελαιοκίνησης καθώς οι εκπομπές μικροσωματιδίων αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για την υγεία των πολιτών.

Στην Ελλάδα, και ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα δημιουργούνται οι ιδανικές συνθήκες η συγκέντρωση μικροσωματιδίων είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για τους πολίτες που ζουν εκεί.

Παράλληλα ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισημαίνει στο Enikonomia πως ένας επιπλέον λόγος που τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο στην Ελλάδα έχει να κάνει με το γεγονός πως δεν συντηρούνται σωστά με αποτέλεσμα να έχουν μετατραπεί σε «ωρολογιακές βόμβες» για την Δημόσια Υγεία!

«Δεν είναι δυνατό να αντικρίζεις καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ταξί και φορτηγά που κατά την εκκίνηση ή την πορεία τους να δημιουργείται ένα πυκνό μαύρο σύννεφο που δεν σου επιτρέπει να δεις ούτε την πινακίδα του και να αναρωτιέσαι πως κανένας αστυνομικός, κανένα ΚΤΕΟ ή γενικότερα κανένας ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει κόψει από την κυκλοφορία αυτά τα οχήματα» τόνισε με έμφαση ο Υπουργός.

«Αυτό πρέπει να σταματήσει» τονίζει ο κ. Τσιρώνης επικαλούμενος την ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών.

Ωστόσο ο Υπουργός δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως το ανθρώπινο δυναμικό του Υπουργείου που αφορούν στους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, Ενέργειας, Δόμησης και Μεταλλείων ανέρχεται σε μόλις 106 άτομα για όλη την Ελλάδα ενώ ειδικά για τον Βόρειο Τομέα ο αριθμός των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος είναι μόνο τέσσερις!

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας τόνισε επίσης πως στην Ελλάδα είναι υπερβολική η κατανάλωση πετρελαίου ακόμη συγκριθούμε με την Νορβηγία που οι κλιματολογικές συνθήκες εκεί είναι πολύ χειρότερες από αυτές που έχουμε στην Ελλάδα.

Ειδικότερα ο κ. Τσιρώνης επισήμανε πως «οι χώρες που έχουν μεγάλο κατά κεφαλή ΑΕΠ, δεν είναι αυτές που παράγουν πετρέλαιο, αλλά αυτές που έχουν ισχυρό και αποτελεσματικό δημόσιο με μεγάλα φορολογικά έσοδα.

Αν δεν καταφέρουμε να φορολογήσουμε τον πλούτο, είναι αδύνατον να συντηρήσουμε μία χώρα με κοινωνική δικαιοσύνη.

Όχι μόνο δεν θα γίνουμε Νορβηγία, αλλά θα καταντήσουμε Ισημερινός, με ή χωρίς πετρέλαιο. Με εξαίρεση χώρες όπως το ΚΑΤΑΡ, όλες οι υπόλοιπες δεν στηρίζονται αποκλειστικά στο πετρέλαιο, αλλά αναπτύσσουν και άλλους τομείς.

Η Ελλάδα έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης στην μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού. Η χώρα μας χωρίς καμία απολύτως δαπάνη μπορεί άμεσα να περιορίσει την κατανάλωση πετρελαίου, που είναι σε παράλογα υψηλά επίπεδα».

πηγή

moserlx-gif-1
coffee-banner
error: Protected