Η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου έχει ήδη παραδώσει το πόρισμά της στην ηγεσία του ΥΠΟΙΚ. Μέρος των προτεινόμενων αλλαγών αφορά και τα τέλη κυκλοφορίας.
Μάλιστα μετά τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού ότι γίνονται συνεννοήσεις με τους δανειστές για στοχευμένες φοροελαφρύνσεις συζητείται έντονα το ενδεχόμενο να υπάρξουν και μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, έστω και συμβολικές.
Από το 2015 και μετά τα τέλη θα αλλάξουν. Στα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι του υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνονται τα εξής:
-Η διατήρηση του υπολογισμού των τελών ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα που πρωτο-ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά. Ωστόσο, υπάρχει η εισήγηση για μείωση του ορίου ρύπων κάτω από το οποίο δεν καταβάλλονται τέλη. Σήμερα το όριο είναι 100 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα και οι εισηγήσεις προβλέπουν τη μείωσή τους κάτω από τα 90 ή και 80 γραμμάρια. Δεν είναι ξεκάθαρο αν η μείωση, εφόσον αποφασιστεί, θα ισχύσει αναδρομικά.
-Η καταβολή τελών κυκλοφορίας με το μήνα. Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί να κυκλοφορήσει το όχημα με το μήνα αλλά και καταβάλει πολύ υψηλότερα τέλη από ότι αν τα πλήρωνε για όλο το έτος. Εφόσον προκαταβάλει τα τέλη για όλο το έτος θα έχει σημαντική έκπτωση.
-Υπάρχουν εισηγήσεις για τέλη με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα με εγκατάσταση συσκευής GPS σε όλα τα οχήματα. Η λύση αυτή έχει κριθεί ανεφάρμοστη και δεν προκρίνεται.
-Σύνδεση των τελών κυκλοφορίας με την λιανική τιμή πώλησης του οχήματος προκειμένου να καταβάλουν υψηλότερα τέλη όσοι έχουν οχήματα μεγάλης αξίας.