Εντονότατος είναι ο προβληματισμός στο χώρο του ελληνικού αθλητισμού για τη μέχρι τώρα πολιτική που ασκεί η νέα διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. έναντι αρχών διοργάνωσης πρωταθλημάτων, αλλά και ομάδων και συλλόγων, στον τομέα των χορηγιών για τη νέα αγωνιστική περίοδο.
Και ενώ θα ανέμενε κανείς η νέα τάξη πραγμάτων και η απεμπλοκή του κράτους από όλη τη διαδικασία να αλλάξει δραστικά το τοπίο στο κομμάτι της απόδοσης ποσοστού προς τις ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ για τη συμμετοχή τους στα κουπόνια του «Πάμε Στοίχημα», κάτι που αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημά τους, οι Τσέχοι φέρονται να αποφεύγουν κάθε άνοιγμα σχετικής συζήτησης.
Και σαν να μην φτάνει αυτό, επιχειρούν -σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές- να περικόψουν σε ποσοστό που κατά περίπτωση μπορεί και να ξεπερνά το 50%, συμβάσεις χορηγιών που προϋπήρχαν και παραμένουν σε ισχύ, στο πλαίσιο της επαναδιαπραγμάτευσης που έχουν επικαλεστεί ότι θα δρομολογήσουν σε όλους τους τομείς, αναδιαρθρώνοντας την ΟΠΑΠ Α.Ε. και «σβήνοντας» το μέχρι πρότινος προφίλ που είχε η εταιρία και τις σχέσεις της με τη στήριξη του ελληνικού αθλητισμού, ως μοναδικού πραγματικού «αιμοδότη» της.
Πολλές αντιδράσεις
Ηδη, οι πρώτες αντιδράσεις για τον τρόπο με τον οποίο οι Τσέχοι θέλουν να «παίξουν μπάλα» στην Ελλάδα είναι εντονότατες και στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ. Και πλέον, με την δυναμική είσοδο στην αγορά των 24 ξένων στοιχηματικών εταιριών που έχουν προσαρμοστεί στο πλαίσιο της ελληνικής νομοθεσίας, έχει ανοίξει ένα «μέτωπο» τέτοιο για τον ΟΠΑΠ, που δεν αποκλείεται καθόλου να τον οδηγήσει σε εκπλήξεις δυσάρεστες στο αμέσως προσεχές διάστημα. Και τούτο, διότι, ομάδες της Super League, έχουν ήδη εκφράσει την πρόθεσή τους να εξετάσουν τις εκτός ΟΠΑΠ προτάσεις χορηγιών που έχουν δεχτεί για διαφήμιση στοιχηματικών εταιριών, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο χώρο του μπάσκετ.
Ιδιαίτερα, δε, για το μπάσκετ θα πρέπει να τονιστεί ότι διαχρονικά η αποτίμηση που είχε στις συμφωνίες με την ΟΠΑΠ Α.Ε. κατά το παρελθόν, η «μετοχή» των ελληνικών ομάδων, ήταν ιδιαιτέρως χαμηλή και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρινόταν -έτσι και αλλιώς- στην υπεραξία που προσέφερε η συμμετοχή τους στα κουπόνια του «Πάμε Στοίχημα».
Το μπάσκετ αποτελούσε και εξακολουθεί να αποτελεί το… αποπαίδι του συστήματος, αν και θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, αφού ως άθλημα είναι αυτό που έχει προσφέρει τις περισσότερες επιτυχίες και μέχρι σήμερα δεν έχει θέσει σε κανένα απολύτως κίνδυνο τον ΟΠΑΠ. Και αυτό γιατί ουδέποτε υπήρξε κατά το παρελθόν οποιαδήποτε αναφορά εμπλοκής ομάδων μπάσκετ σε φαινόμενα στησίματος αγώνων, δικαστικών ερευνών και γενικότερα δυσφήμισης του «προϊόντος», κάτι που συμβαίνει συστηματικά τα τελευταία χρόνια με το ποδόσφαιρο.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι οι Τσέχοι επιχειρούν να βάλουν «μαχαίρι» και να το βάλουν πολύ βαθιά, αφήνοντας εκτός χρηματοδότησης μέσω της ΟΠΑΠ Α.Ε. μια σειρά από φορείς και όχι μόνο που καμία απολύτως σχέση δεν είχαν ποτέ με τον ελληνικό αθλητισμό.
Σε αυτό ουδείς μπορεί να τους κατηγορήσει, διότι η… ιστορία έχει αποδείξει ότι το πάρτι που είχε στηθεί με τις ευλογίες του κράτους, τα προηγούμενα χρόνια ήταν δίχως τέλος. Και, ναι, έπρεπε να μπει ένα τέλος…
Ομως, η επιχειρούμενη -σε βαθμό που να κινδυνεύει να χαρακτηριστεί σκόπιμη- υποτίμηση της μέχρι τώρα προσφοράς και κυρίως συνεισφοράς των ελληνικών ομάδων και ιδιαιτέρως των ισχυρών σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ, στη γιγάντωση των κερδών της ΟΠΑΠ Α.Ε., μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει στην εταιρία.
Είναι εξαιρετικά πρόσφατη η ολομέτωπη σύγκρουση της ΠΑΕ Ολυμπιακός με τη νέα διοίκηση της ΟΠΑΠ Α.Ε. που οδήγησε και στη διακοπή της χορηγικής συνεργασίας των δύο πλευρών.
Είναι εξίσου πρόσφατα και τα δημοσιεύματα που ήθελαν την ΠΑΕ Παναθηναϊκός να βρίσκεται σε συζητήσεις με ξένη στοιχηματική εταιρία, για προβολή της στη φανέλα και όχι μόνο.
Και αν στην περίπτωση του ποδοσφαίρου ο ΟΠΑΠ έχει «δέσει» κατά κάποιο τρόπο τα δικαιώματά του, μέσω της κεντρικής χορηγίας με τη Super League, ανταποδίδοντας με μεγάλα ποσά τη μη απόδοση ποσοστού από τα κέρδη του «Πάμε Στοίχημα», δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι θα πρέπει να αισθάνεται το ίδιο ασφαλής και στο χώρο του μπάσκετ.
Εκεί, Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός απέχουν έτη… φωτός από τις υπόλοιπες ομάδες της Basket League ΟΠΑΠ και εύκολα αντιλαμβάνεται και ο πλέον αδαής ότι χωρίς τους «αιώνιους» δεν υπάρχει προϊόν προς διάθεση για το «Πάμε Στοίχημα».
Από τη στιγμή, μάλιστα, που κάθε χρόνο οι δύο ελληνικές ομάδες πρωταγωνιστούν στην Ευρωλίγκα και προσφέρουν σημαντικότατα κέρδη στον ΟΠΑΠ, είναι σαφές ότι θα πρέπει αυτά να συμπεριληφθούν σε ένα πλαίσιο ανταποδοτικής διαφήμισης, αλλά με πλήρη επίγνωση της αξίας και προσφοράς τους στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.
Για την ιστορία και μόνο και για να αντιληφθεί κανείς τα μεγέθη που «παίζονται» στον αθλητικό στοιχηματισμό μέσω ΟΠΑΠ, το πρώτο τρίμηνο του 2014 οι πωλήσεις του Πάμε Στοίχημα παρουσίασαν αύξηση 30,1% φτάνοντας στα 395,5 εκ. ευρώ έναντι 309,5 εκ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο 2013.
Και μπορεί στην πανηγυρική του δήλωση για τα αποτελέσματα κερδοφορίας της ΟΠΑΠ, ο νέος πρόεδρός της, Καμίλ Ζίγκλερ να μην έκανε καμία αναφορά στη συνεισφορά των ελληνικών ομάδων, είναι βέβαιο όμως, ότι μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος της ζημιάς που… έρχεται, σε μια γενικευμένη «στροφή» των ελληνικών συλλόγων προς τις ξένες εταιρίες στοιχηματισμού που δραστηριοποιούνται μόνιμα στην Ελλάδα και ήδη έχουν κερδίσει σημαντικότατο μερίδιο της αγοράς μέσω του online betting.
Γι’ αυτό και κύκλοι της αγοράς που γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, κάνουν λόγο για ένα απίστευτο αυτογκόλ που ετοιμάζονται να βάλουν οι Τσέχοι στα… δίχτυα του ΟΠΑΠ!