Με ένα ασύλληπτο λάθος που δεν έχει ξαναγίνει σε τελετή απονομής βραβείων έκλεισε η 89η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ.
Ενώ αρχικά ανακοινώθηκε ότι το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας πάει στο φαβορί La La Land τελικά στη συνέχεια είπαν ότι έγινε λάθος και το βραβείο ανήκει στην ταινία Moonlight!
Όπως αναφέρει το protothema.gr, ήταν μία πολιτικοποιημένη βραδιά που χαρακτηρίστηκε από μια σειρά αιχμηρών μηνυμάτων προς τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.
Το Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου στην ‘Εμα Στόουν για το La La Land.
Το Όσκαρ Α’ Ανδρικού πάει στον Κέισι Αφλεκ. Είναι το πρώτο Όσκαρ που κερδίζει και αφορά την ερμηνεία του στην ταινία “Μια πόλη δίπλα στη Θάλασσα” (“Manchester by the Sea”).
Ο Κέισι ‘Αφλεκ, που βγαίνει έτσι από τη σκιά του αδελφού του Μπεν, διεκδικούσε το ‘Οσκαρ μαζί με τους ‘Αντριου Γκάρφιλντ (“Αντιρρησίας συνείδησης”), Ράιαν Γκόσλινγκ (“La La Land”), Βίγκο Μόρτενσεν (“Captain Fantastic”) και Ντένζελ Ουάσινγκτον (“Fences”).
Ο Ντέιμιεν Σαζέλ έλαβε το βραβείο Όσκαρ σκηνοθεσίας για το μιούζικαλ La La Land, και έγινε στα 32 του χρόνια ο νεότερος σκηνοθέτης που το έχει επιτύχει ποτέ. Οι άλλοι υποψήφιοι ήταν ο Ντενί Βιλνέβ (Η Άφιξη), ο Μελ Γκίμπσον (Αντιρρησίας Συνείδησης), ο Κένεθ Λόνεργκαν (Μια πόλη δίπλα στη Θάλασσα) και ο Μπάρι Τζένκινς (Moonlight).
Η Βαϊόλα Ντέιβις έλαβε το βραβείο Β΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Fences του Ντένζελ Ουάσινγκτον. Η Ντέιβις, με δάκρυα στα μάτια, παρέλαβε το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου για το Fences του Ντένζελ Ουάσινγκτον, στον οποίο απευθύνθηκε με τη φράση «oh captain, my captain», προκαλώντας ζωηρές επευφημίες. Η Ντέιβις, η πρώτη μαύρη ηθοποιός που κατάφερε να είναι τρεις φορές υποψήφια για Όσκαρ, ήταν αντιμέτωπη με τη Νεϊόμι Χάρις (Moonlight), τη Νικόλ Κίντμαν (Lion), την Οκτάβια Σπένσερ (Αφανείς Ηρωίδες/Hidden Figures) και τη Μισέλ Ουίλιαμς (Μια πόλη δίπλα στη Θάλασσα/Manchester by the Sea).
https://www.youtube.com/watch?v=n2xd_exQvgk
Στον 43χρονο Μαχέρσαλα Αλί απονεμήθηκε το βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Moonlight του Μπάρι Τζένκινς, όπου παίζει τον διακινητή ναρκωτικών που γίνεται μέντορας ενός φτωχού μικρού αγοριού. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Αλί ήταν υποψήφιος για το χρυσό αγαλματίδιο και είναι ο πρώτος μουσουλμάνος Αμερικανός ηθοποιός που έλαβε Όσκαρ. Ο Αλί, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε τους ανθρώπους που τον δίδαξαν: «ένα πράγμα που μου έλεγαν συνεχώς (…) είναι πως (η υποκριτική) δεν αφορά εσένα. Δεν αφορά εσένα, αφορά τους χαρακτήρες. Υπηρετείς τις ιστορίες και τους χαρακτήρες». Ο Αλί, από το Όκλαντ της Καλιφόρνιας, υποδύθηκε τον άνθρωπο των λόμπι Ρέμι Ντάντον στη σειρά House of Cards του Netflix. Έχει παίξει επίσης σε άλλες τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, αλλά και στο θέατρο.
Η Ζωούπολη (Zootopia) σε σκηνοθεσία των Ριτς Μουρ και Μπάιρον Χάουαρντ, μια αλληγορία για τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό, έλαβε Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, επιστρέφοντας μια χρονιά ρεκόρ για τον κολοσσό της Disney, στην οποία το συγκεκριμένο φιλμ είχε ρόλο, αφού τα έσοδα της εταιρείας από τα εισιτήρια ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως. Η Ντίσνεϊ είχε προσθέσει το ίδιο βραβείο στην τροπαιοθήκη της τόσο το 2014 (με το Frozen) όσο και το 2015 (με το Big Hero Six).
Στο δράμα Ο εμποράκος (Le client/The Salesman) του Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαρχάντι απονεμήθηκε το βραβείο Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Ο σκηνοθέτης της ταινίας γαλλικής συμπαραγωγής ήταν απών στον θρίαμβο του έργου του, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το αντιμεταναστευτικό διάταγμα του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Μια ιρανοαμερικανή, η Ανουσέχ Ανσάρι, διάβασε μια ανακοίνωση εξ ονόματος του σκηνοθέτη, με την οποία εξήγησε ότι απουσίασε σε ένδειξη «σεβασμού προς τους συμπολίτες μου και τους πολίτες άλλων έξι χωρών» αλλά και μετά το «απάνθρωπο (μέτρο) που απαγορεύει την είσοδο μεταναστών στις ΗΠΑ».
Η ταινία που είναι αφιερωμένη στον έκπτωτο αστέρα του αμερικάνικου φούτμπολ Όου Τζέι Σίμσον, το O.J.: Made in America του σκηνοθέτη Έζρα Έντελμαν, έλαβε το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ. Το ντοκιμαντέρ αυτό έχει ασυνήθιστα μεγάλη διάρκεια (7 ώρες και 47 λεπτά) και είναι χωρισμένο σε πέντε επεισόδια. Κάτι επίσης περίεργο είναι ότι είχε παραγγελθεί από το αθλητικό τηλεοπτικό δίκτυο ESPN (θυγατρική της Disney), για τη σειρά ντοκιμαντέρ “30 for 30” που προβάλλει.