Διάφορα

Ολική ανατροπή στα φετινά Όσκαρ! (photos+vid)

Η 92η απονομή των βραβείων Όσκαρ ολοκληρώθηκε τα ξημερώματα Ελλάδας με το βραβείο της Καλύτερης Ταινίας να πηγαίνει στο φιλμ «Παράσιτα» (Parasite), που απέσπασε συνολικά τέσσερα βραβεία, γράφοντας ιστορία.

Τα «Παράσιτα» είναι το πρώτο ξενόγλωσσο φιλμ που κερδίζει την κορυφαία κατηγορία στην 92χρονη ιστορία των βραβείων. O Χοακίν Φίνιξ κέρδισε το βραβείο του Α’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο «Joker» και η Ρενέ Ζελβέγκερ το βραβείο Α’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της ως Τζούντι Γκάρλαντ στη βιογραφική ταινία «Judy». Ακόμα η ταινία «1917» του Σαμ Μέντες απέσπασε 3 Όσκαρ, ενώ το φιλμ του Ταραντίνο «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» αποχώρησε με δύο βραβεία (β΄ ανδρικού ρόλου για τον Μπραντ Πιτ και καλλιτεχνικής διεύθυνσης).

Η νίκη των «Παρασίτων» αποτελεί και μία -κατά έναν τρόπο- απάντηση της Ακαδημίας σε όσα της προσάπτουν τα τελευταία χρόνια για την εκπροσώπηση της πολυπολιτισμικότητας, αλλά και του παγκοσμιοποιημένου, διαφυλετικού κινηματογράφου στους κόλπους της. Ο Μπονγκ Τζουν-χο είναι ο δεύτερος σκηνοθέτης που κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας για ένα μη αγγλόφωνο φιλμ μετά τον Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα». Στην ιστορία των Όσκαρ, 27 σκηνοθέτες έχουν διεκδικήσει το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για 32 μη αγγλόφωνες ταινίες. Είναι επίσης ο δεύτερος Ασιάτης σκηνοθέτης που το κερδίζει μετά τον Ανγκ Λι, ο οποίος το πήρε το 2006 για το «Μυστικό του Brokeback Mountain» και το 2013 για τη «Ζωή του Πι».

«Είμαι πολύ χαρούμενος που παίρνω το πρώτο βραβείο με τη νέα ονομασία, χειροκροτώ τη νέα κατεύθυνση που αυτή η αλλαγή συμβολίζει. Θέλω να χειροκροτήσετε τους ηθοποιούς μου, που είναι όλοι εδώ απόψε. Και τώρα είμαι έτοιμος να πάμε για ποτά» είπε ο Μπονγκ Τζουν-χο παίρνοντας το βραβείο καλύτερης διεθνούς ταινίας (όπως μετονομάστηκε η κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας), ενώ η αίθουσα δονούνταν από τα χειροκροτήματα – σημάδι της τεράστιας απήχησης που είχαν τα «Παράσιτα» στους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Λίγο αργότερα, ο Νοτιοκορεάτης δημιουργός κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας αναγνωρίζοντας την επιρροή στο έργο του κάθε συνυποψηφίου του σκηνοθέτη -ιδίως του Μάρτιν Σκορσέζε-, για τον οποίο προέκυψε και η πιο συγκινητική στιγμή όλης της τελετής με σύσσωμο το Dolby Theatre όρθιο να επευφημεί «Μπράβο!».

περισσότερα ΕΔΩ

moserlx-gif-1
coffee-banner
error: Protected
P