Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis συνεχίζει να βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και πλέει με ταχύτητα 3,5 ναυτικών μιλίων την ώρα.
Η συγκεκριμένη ταχύτητα πλεύσης είναι κατάλληλη για διενέργεια ερευνών.
Σημειώνεται ότι η πιο πρόσφατη γνωστή θέση του ήταν 91 ναυτικά μίλια νότια του Καστελόριζου και 22 ναυτικά μίλια εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας όπως είχε γίνει γνωστό από χθες το βράδυ.
Όπως αναφέρει το Pronews, τα καλώδια του παραμένουν ποντισμένα. Η Άγκυρα έχει στείλει περισσότερα από 17 πλοία (φρεγάτες, κορβέτες και τορπιλάκατοι) και υποβρύχια μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου, στα οποία μαζί με τις 7 φρεγάτες που συνοδεύουν το τουρκικό ερευνητικό σκάφος, συμπληρώνεται μια δύναμη περί των 24 πλοίων.
Η Αθήνα όπως όλα δείχνουν, δεν προτίθεται να κάνει κάτι συνταρακτικό. Η ελληνική στρατιωτική κινητοποίηση στην εισβολή και «διακόρευση» της ελληνικής υφαλοκρηπίδας από το ερευνητικό Oruc Reis και του τουρκικού στολίσκου φρεγατών, ΤΠΚ και υποβρυχίων, δε φαίνεται να είναι ανάλογη με αυτή της 21ης του περασμένου Ιουλίου.
Το τουρκικό σκάφος πλέει κατά μήκος της βορειοδυτικής γραμμής της εκδοθείσας τουρκικής NAVTEX η οποία έντεχνα «σέβεται» την συμφωνία Ελλάδας-Αιγύπτου αποφεύγοντας να θίξει (τουλάχιστον τώρα) την ανακηρυχθείσα ΑΟΖ παρά μόνο το κομμάτι της ελληνικής υφαλοκρηπίδας που έχει μείνει έξω από αυτήν.
Η Άγκυρα δε θέλει να ενεργοποιήσει το αιγυπτιακό Ναυτικό καθώς τώρα το Κάιρο έχει έννομο συμφέρον ειδικά από τη στιγμή που αποκτάει και το υπόλοιπο κομμάτι του υπεκοιτάσματος «Ζορ».
Άλλωστε ο λόγος που ήθελε να επεκταθεί και στην… Κρήτη ήταν καθαρά διαπραγματευτικός. Η περιοχή του Καστελόριζου είναι ο πραγματικός στόχος από την αρχή.
Το Oruc Reis ερευνά την γεωλογική σύσταση κάτω από τον βυθό με σεισμογραφική διαδικασία. Αν ήταν να μπερδεύονται με ήχους πλοίων σε απόσταση μερικών μιλίων δεν θα λειτουργούσε κανένα ερευνητικό πλοίο με ηχοβολιστικά.
Σημειώνεται ότι ο πομπός του Ορούτς Ρέις, είχε κλείσει αργά χθες το βράδυ, στις 23:57 ώρα Ελλάδος και γύρω στις 2:00 τα ξημερώματα έδωσε ξανά στίγμα.