Κατηγορίες
Διάφορα

To νέο lockdown στην εκπαίδευση και η απογοήτευση της Γ’ Λυκείου

Σε ισχύ τέθηκαν από την περασμένη Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021 τα νέα περιοριστικά μέτρα, με την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης πλην της ειδικής αγωγής, στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία πέρασε σε καθεστώς πολύ αυξημένου κινδύνου.

Οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για ακόμα μία φορά θα μείνουν μακριά από τις σχολικές μονάδες και θα παρακολουθούν εξ αποστάσεως μαθήματα. Μεγάλοι χαμένοι του νέου lockdown στις περιοχές που βρίσκονται στο «κόκκινο», είναι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου που βλέπουν τα σχολεία να ξανακλείνουν μόλις λίγες εβδομάδες από το άνοιγμά τους. Οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας πως αποτελούν την προτεραιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και οι δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας Ζέττα Μακρή, για τη βαρύτητα που δίνει το υπουργείο στους τελειόφοιτους μαθητές του Λυκείου και φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, δείχνουν σύμφωνα με τον Θανάση Κοκονά, Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας «να απέχουν από την πραγματικότητα».

Όπως λέει ο ίδιος στη «ΜτΚ» η περικοπή της ύλης κατά 30% δεν μπορεί να αποτελεί την απάντηση σε αυτό που ζουν φέτος οι μαθητές της Γ’ Λυκείου. «Επιπλέον, πόσο παιδαγωγικό αποτελεί η ανακοίνωση του κλεισίματος των σχολείων το απόγευμα της Τετάρτης για την επόμενη ημέρα; Θέτω ένα ερώτημα μαζί με όλα αυτά που δημιουργεί η πραγματικότητα των μαθητών. Η πολιτεία, η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας αρκείται σε δηλώσεις που θέτουν αυτούς τους μαθητές σε προτεραιότητα, ενώ στην πραγματικότητα τους έχουν γυρίσει την πλάτη και εντείνει την αβεβαιότητά τους με την επιλογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που εφαρμόζει από φέτος. Τα παιδιά έχουν αποδιοργανωθεί εντελώς, μαζί με τους εκπαιδευτικούς δίνουν μάχη για να μη χαθεί επί της ουσίας η φετινή σχολική χρονιά».

Το υπουργείο Παιδείας μέσω της αρμόδιας υφυπουργού διαβεβαιώνει ότι η ύλη καλύπτεται από τα σχολεία και θέτει τα ζητήματα της παράτασης του σχολικού έτους και της μη διεξαγωγής των τελικών γραπτών εξετάσεων, ως μέτρα που προσανατολίζονται για την επόμενη περίοδο, όπως δηλαδή έγινε και πέρυσι. Την τελευταία παράμετρο, τη μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ζητούν και οι εκπαιδευτικοί που μιλούν για μια χρονιά με μεγαλύτερες εκπαιδευτικές απώλειες από την περσινή, κάνοντας λόγο για ανάγκη υιοθέτησης επιπρόσθετων μέτρων, με γνώμονα την ισορρόπηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Η ύλη και οι τελικές εξετάσεις

Ανάλογη είναι η εικόνα και στην υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία, καθώς σε όλους τους νομούς που βρίσκονται στο «κόκκινο», οι μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των γυμνασίων θα παρακολουθούν δια ζώσης μαθήματα, με τους μαθητές των Λυκείων να επιστρέφουν στις ηλεκτρονικές αίθουσες. Πάντως η υιοθέτηση αυτών των δύο μέτρων θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιη, καθώς κυρίως οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο μεγαλύτερο διάστημα της φετινής χρονιάς έχουν παρακολουθήσει την εξ αποστάσεως διαδικασία. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας θα περιμένει τις επόμενες δύο εβδομάδες του γενικού lockdown προκειμένου να εξετάσει τα επιδημιολογικά δεδομένα για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, αλλά και για να προχωρήσει στην ανακοίνωση των μέτρων που τελικά θα ακολουθήσει. «Η παράταση του σχολικού έτους είναι ένα σενάριο που εξετάζεται. Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα γιατί δεν ξέρουμε ακόμη πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, πότε οι ειδικοί θα δώσουν το πράσινο φως. Τότε θα πάρουμε και την πολιτική απόφαση» δήλωσε σχετικά η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για θέματα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Μακρή.

*Δημοσιεύθηκε στη «ΜτΚ» στις 7 Μαρτίου 2021