Κατηγορίες
Διάφορα

Τα πρώτα στοιχεία από το τριήμερο των νέων μέτρων : -80% οι ταβέρνες, -50% τα καφέ στη Θεσσαλονίκη

Για «μαύρο Σαββατοκύριακο» στην εστίαση κάνουν λόγο οι επαγγελματίες του κλάδου στη Θεσσαλονίκη, σχολιάζοντας την εφαρμογή των νέων μέτρων, ενώ μειωμένη ήταν η κίνηση και στα εμπορικά καταστήματα, με εμφανή πτώση στον τζίρο, παρά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις και το γεγονός ότι η αγορά ήταν ανοιχτή και την Κυριακή.

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έλεγχοι για την τήρηση των μέτρων, ενώ έχουν πέσει και τα πρώτα πρόστιμα.

«Το πρώτο “μαύρο” Σαββατοκύριακο για την εστίαση είναι γεγονός» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Εστιατόρων-Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης μιλώντας στο «TyposThes». Κάνει λόγο για 80% μείωση στις ταβέρνες και περίπου 50% σε κάποια καφέ.

Στο κέντρο της πόλης πάντως υπήρχε κίνηση και τα μαγαζιά δούλεψαν λόγω καλού καιρού αλλά και ανοιχτής αγοράς.

Όπως λέει ο κ. Επιτροπίδης, το προηγούμενο διάστημα, πριν την εφαρμογή των νέων μέτρων από το περασμένο Σάββατο, τα καταστήματα δούλευαν κατά 80-90% στους εξωτερικούς χώρους, καθώς οι παρέες ήταν μικτές. Στα 4 άτομα ακόμη και ο ένας να ήταν ανεμβολίαστος, η παρέα καθόταν στους εξωτερικούς χώρους. Πλέον όπως λένε οι μαγαζάτορες, κανείς δεν θα κάνει rapid test για να πάει να πιει έναν καφέ ή να φάει. «Αυτομάτως διαλύεται η παρέα. Δεν θα έρθει καθόλου. Αυτό διαπιστώσαμε αυτό το Σαββατοκύριακο και αυτό θα ζήσουμε στη συνέχεια», τονίζει ο κ. Επιτροπίδης, σημειώνοντας ότι δεν «φτάνει» να δουλέψουν τα μαγαζιά μόνο με τους εμβολιασμένους.

Έλεγχοι έγιναν πάρα πολλοί στα μαγαζιά τις δυο προηγούμενες ημέρες και σύμφωνα με τον κ. Επιτροπίδη «έπεσαν» και πρόστιμα ακόμα και για περιπτώσεις που αφορούσαν ένα άτομο που μπορεί να καθόταν να φάει κάτι σε εξωτερικό χώρο για δέκα λεπτά χωρίς πιστοποιητικό. Κατά τον ίδιο το πρόστιμο των 5.000 ευρώ και η σφράγιση του καταστήματος για 15 ημέρες είναι νούμερα «άδικα» και «καταστροφικά» για ένα μαγαζί που προσπαθεί να επιβιώσει.

Το προσωπικό των καταστημάτων αντιμετώπισε εξάλλου προβλήματα στο «σκανάρισμα» των ευρωπαϊκών πιστοποιητικών εμβολιασμού, καθώς δεν σκανάρονται εύκολα και οι καταστηματάρχες βρίσκονται στη δύσκολη θέση να μη θέλουν να διώξουν τον πελάτη, αλλά να φοβούνται κιόλας να τον βάλουν μέσα στο μαγαζί.

«Εμφανής η διαφορά στον τζίρο στην αγορά»

«Πολύ δειλά» κινήθηκε η αγορά το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, «ο κόσμος ήταν φοβισμένος», τονίζει από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Κοσμάς Καλογιάννης στο «TyposThes». «Αυτοί οι οποίοι ήταν ανεμβολίαστοι είτε δεν κατέβηκαν στην αγορά, είτε δεν μπήκαν στα μαγαζιά μας, οπότε η διαφορά στον τζίρο ήταν εμφανής», όπως λέει.

Ενώ τις δυο –τρεις πρώτες μέρες των ενδιάμεσων εκπτώσεων (1-3 Νοεμβρίου) δεν έδειξε τίποτα η αγορά, Πέμπτη και Παρασκευή κάτι κινήθηκε, αλλά μετά «ξαναπάγωσε» λόγω των μέτρων.

Οι υπάλληλοι των καταστημάτων ελέγχουν στην είσοδο τους πελάτες, ωστόσο κάποια μαγαζιά εξυπηρετούν πελάτες που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά με τη μέθοδο του click-away. Μπορούν δηλαδή να παραγγείλουν και να περάσουν να τα πάρουν από έξω από το μαγαζί. Σύμφωνα με την ΚΥΑ το μέτρο αυτό που ισχύει σήμερα για έλεγχο των πιστοποιητικών θα ισχύει μέχρι τις 22 Νοεμβρίου και η αγορά ελπίζει ότι θα υπάρξει βελτίωση στην υγειονομική εικόνα ώστε να μην ισχύει και μετά από αυτήν την ημερομηνία, καθώς μετά πλησιάζουν τα Χριστούγεννα. Η αγορά θα είναι τρεις Κυριακές ανοιχτή την εορταστική περίοδο και οι Κυριακές αυτές παραδοσιακά ήταν «δυνατές» για τους τζίρους των καταστημάτων.

Αν και τονίζουν ότι τα πράγματα είναι δύσκολα, οι μαγαζάτορες επισημαίνουν ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο ήταν τελείως κλειστή η αγορά.

Επίσης αυτό που υπογραμμίζουν πάντα είναι ότι «η αγορά είναι ψυχολογία» και αυτήν την στιγμή «ο κόσμος με αυτά που ακούει δεν έχει» καθώς και λίγα χρήματα να έχει στην τσέπη του κοιτάει να τα κρατήσει για μια έκτακτη κατάσταση, γιατί φοβάται.

Κάθε μέρα, όπως λένε, ακούμε ότι ανεβαίνει το πετρέλαιο, το ρεύμα κλπ. οπότε είναι επιφυλακτικοί για το μέλλον.

Επιστολή για τα πιστοποιητικά από γειτονικές χώρες

Στο μεταξύ, επιστολή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη, τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Παναγιώτη Θεοδωρικάκο και τον Πρόεδρο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) Θεοκλή Ζαούτη έστειλε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, σχετικά με το θέμα των πλαστών πιστοποιητικών εμβολιασμού που κυκλοφορούν από γειτονικές χώρες, όπως τονίζεται.

Παραθέτουμε το κείμενο της επιστολής:

«Από τις πρώτες δύο μέρες της εφαρμογής των νέων μέτρων προστασίας από τον covid-19, διαπιστώνουμε, εκτός από την πτώση του τζίρου σε μεγάλο ποσοστό, ότι τουρίστες από τα τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Βόρεια Μακεδονία (Σκόπια), οι οποίοι επισκέφτηκαν την πόλη της Θεσσαλονίκης το Σαββατοκύριακο με πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από τη χώρα τους, δεν εμφανίζονται στο ελληνικό σύστημα πιστοποίησης, με αποτέλεσμα να αρνηθούν οι καταστηματάρχες να τους επιτρέψουν την είσοδό τους στα καταστήματα.

Παρακαλούμε όπως μας υποδείξετε τι πρέπει να γίνει σε αυτή την περίπτωση, καθώς απ’ότι έχει ακουστεί, κυκλοφορούν πολλά πλαστά πιστοποιητικά από τις παραπάνω χώρες, όμως σίγουρα δεν είναι όλα.

Παρακαλούμε για την άμεση απάντησή σας διότι τη δύσκολη εποχή που διανύουμε δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε έναν πελάτη».

«Δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός από τα σούπερ μάρκετ»

Ο γ.γ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Κλεόβουλος Θεοτόκης κάνει λόγο για «παγωμάρα» στην αγορά με τα καταστήματα να προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα κατάσταση και στα νέα μέτρα.

Αυτό το Σαββατοκύριακο η κίνηση ήταν περιορισμένη χωρίς να είναι σαφές αν αυτό οφείλεται στα συγκεκριμένα μέτρα ή στο γενικότερο κλίμα. Για τα μικρά καταστήματα, το γεγονός ότι οφείλουν να σκανάρουν τα πιστοποιητικά των πελατών πριν εισέλθουν στο κατάστημα αποτελεί πρόβλημα, καθώς μπορεί να έχουν μόνο έναν εργαζόμενο ή να είναι αυτοαπασχολούμενοι. Αν και δεν φαίνεται να δημιουργήθηκαν προβλήματα, οι φορείς της αγοράς σημειώνουν ότι οπωσδήποτε μια τέτοια διαδικασία δημιουργεί μια προστριβή με τον πελάτη. Όταν το 40% του πληθυσμού είναι ανεμβολίαστοι, αυτοί είναι σε κάποιο επίπεδο και καταναλωτές, όπως σημειώνουν.

«Το σημαντικότερο πρόβλημα για εμάς είναι ότι δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός από τα σούπερ μάρκετ που είναι ανοιχτά χωρίς αυτά τα μέτρα», επισημαίνει ο ίδιος στο «TyposThes». Όπως λέει τα καταστήματα έχουν αποδείξει όλο αυτό το χρονικό διάστημα ότι είναι ασφαλείς χώροι, «κάτι το οποίο έχει αποδειχθεί και η κυβέρνηση».

Όσο προχωράμε προς την εορταστική περίοδο, ενδεχόμενη παράταση των μέτρων θα δημιουργήσει πρόβλημα, τονίζει ο κ. Θεοτόκης. «Δεν είναι ένα μέτρο που το θέλουμε, αλλά εφόσον υπάρχει να είναι οριζόντια σε όλους», καταλήγει.

moserlx-gif-1
coffee-banner
error: Protected
P