Όσοι βρέθηκαν σήμερα στο Αεροδρόμιο της Νάξου, θα πρόσεξαν την …ταμπέλα με την αναφορά “κλειστόν”…
Εντάξει. Τέτοια ταμπέλα δεν υπάρχει, αλλά το αεροδρόμιο σήμερα είναι κλειστό λόγω ασθένειας του μοναδικού υπαλλήλου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων (AFIS). Οπότε ακυρώθηκαν και οι δύο προγραμματισμένες πτήσεις (μία από Olympic Air και μία από την Sky Express) αλλά αύριο Τρίτη 1η Φεβρουαρίου υπάρχει έκτακτη πτήση από την Olympic Air στις 10.40 από την Αθήνα για να καλυφθεί το σημερινό κενό…
Πως θα λειτουργήσει αύριο το αεροδρόμιο της Νάξου; Mε εσωτερική μεταγραφή από άλλο αεροδρόμιο. Τώρα από πιο δεν ξέρουμε. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι έγινε η σχετική δράση για να μπορέσουμε αύριο να έχουμε το αεροδρόμιο ανοιχτό. Αλλά, μήπως να έχουμε εναλλακτική πριν ζητήσουμε μεταγραφή;
Με βάση άλλωστε την ενημέρωση που έδωσε μέσω επιστολής στο naxospress ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) “στα 12 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια. Στα 7 από τα 12 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλο το χρόνο αφήνοντας κενά υποστελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια….”
Στις Κυκλάδες; Εχουν υπαλλήλους σε Νάξο και Πάρο αλλά σε Σύρο και Μήλο η κάλυψη γίνεται μέσω αποσπάσεων. Μήπως ήρθε η ώρα να καλυφθούν τα κενά με προσλήψεις; Πόσο να αντέξουν οι άνθρωποι δουλεύοντας 24/7 ;
Η επιστολή :
“Χθες (30-1-2022) στις 20:26 τοπική ώρα έκλεισε το αεροδρόμιο της Νάξου λόγω ασθένειας του ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ υπαλλήλου που παρέχει υπηρεσίες Πληροφοριών Πτήσεων (AFIS). Το περασμένο καλοκαίρι για τον ίδιο λόγο είχαν κλείσει τα αεροδρόμια της Ικαρίας, της Μήλου και της Κοζάνης ενώ πρόσφατα των Κυθήρων.
Στα 12 από τα 15 παραμεθόρια αεροδρόμια που παρέχουν την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων, υπηρετεί ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ υπάλληλος εξυπηρετώντας επιβατικές, νοσοκομειακές, στρατιωτικές πτήσεις καθ’ όλο το 24ωρο, χωρίς ρεπό και άδεια.
Στα 7 από τα 12 δεν υπάρχει κανείς μόνιμος υπάλληλος και καλύπτονται με μετακινήσεις καθ’ όλο το χρόνο αφήνοντας κενά υποστελέχωσης στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
Η υποστελέχωση του κλάδου είναι προϊόν του παγώματος των προσλήψεων, της μετάταξης 57 υπαλλήλων AFIS στον κλάδο των Ηλεκτρονικών (προς εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων με την ανοχή της προηγούμενης και της τωρινής Διοίκησης) και της συνταξιοδότησης υπαλλήλων.
Επίσης, οφείλεται στην προετοιμασία ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης της ΥΠΑ, που προϋποθέτει τη συρρίκνωση του αριθμού των υπηρετούντων υπαλλήλων η οποία όμως είναι σε βάρος των αναγκών του επιβατικού κοινού και των κατοίκων των ακριτικών νησιών γενικότερα.
Επειδή δεν υπάρχει κανένα σχέδιο από τη Διοίκηση της ΥΠΑ και το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών που να αφορά σε μετατάξεις-προσλήψεις στον κλάδο Πληροφοριών Πτήσεων με προοπτική άμεσης υλοποίησης, το φαινόμενο του κλεισίματος αεροδρομίων εκτιμούμε ότι θα είναι συχνό ενώ προβλέπεται να ενταθεί κατά του θερινούς μήνες λόγω της αύξησης του αριθμού των πτήσεων και της επέκτασης των ωραρίων”.