Κατηγορίες
Γ Εθνική LIVE!
Διάφορα

To ζήσαμε κι αυτό : Οδηγοί χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης για οικονομία!

Έντονες αντιδράσεις προκαλούν οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις οι οποίες τις τελευταίες ημέρες εκτόξευσαν στα ύψη τις τιμές πετρελαίου κίνησης εξισώνοντας το με την τιμή της αμόλυβδης.

Ήδη το diesel στην αντλία του βενζινάδικου αγγίζει τα 2 ευρώ το λίτρο όταν η μέση τιμή της αμόλυβδης σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης είναι 2,05 ευρώ.

Όπως αναφέρει το Dnews, πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο γεγονός, καθώς τα τελευταία χρόνια η διαφορά μεταξύ των δύο καυσίμων ήταν άνω των 30 λεπτών/ ευρώ. Αυτό οφείλεται στο ότι οι βενζινοπώλες λόγω του περιορισμένου πλέον ενδιαφέροντος από τους ιδιοκτήτες ΙΧ, προσπαθούν να συγκρατήσουν τους τζίρους και τα κέρδη τους επιβάλλοντας μεγάλες αυξήσεις στο diesel κίνησης που κατά βάση χρησιμοποιούν οι οδηγοί και ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων και οι οποίοι πραγματοποιούν πολλαπλάσιες χιλιομετρικές αποστάσεις.

Συνέπεια αυτού, πολλοί επαγγελματίες να κινούν τα οχήματα τους με το φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης η τιμή του οποίου ανέρχεται στα 1,3 – 1,4 στο λίτρο. Κάτι τέτοιο βέβαια εκτός από ρυπογόνο επηρεάζει αισθητά και τα φορολογικά έξοδα. Η πρόβλεψη μεν για τιμή στα 2,5 ευρώ της αμόλυβδης δεν έχει επιβεβαιωθεί ωστόσο η αγορά δείχνει ότι θα κινηθεί προς τα εκεί τις επόμενες ημέρες.

Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης εξήγησε ότι οι ανατιμήσεις δεν είναι αποτέλεσμα μόνο του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά της γενικότερης ακρίβειας που κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά εδώ και ένα χρόνο. Χαρακτήρισε δε επιτακτική την ανάγκη να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα, ειδικώς στο ΦΠΑ.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις των καταναλωτικών οργανώσεων, αν εφαρμοζόταν μια τέτοια μείωση στα κατώτατα όρια που επιτρέπει η ΕΕ και για όσο διαρκεί το κύμα ακρίβειας, ένα νοικοκυριό θα πλήρωνε 300 ευρώ λιγότερα για χίλια λίτρα πετρελαίου θέρμανσης, τουλάχιστον 100 ευρώ λιγότερα τον μήνα για τη βενζίνη στο ΙΧ και ένας αγρότης με μεσαία καλλιέργεια θα ελαφρυνόταν κατά τουλάχιστον 2.000 ευρώ τον χρόνο από το κόστος του αγροτικού πετρελαίου.

«Η καθημερινότητα μας έχει γίνει δυσβάσταχτη, τα κόστη λειτουργίας στα ταξί έχουν πολλαπλασιαστεί και κανείς δεν είναι διατεθειμένος να βάζει πετρέλαιο με 2 ευρώ, αφού δεν θα έχει κανένα κέρδος. Για αυτό και οι περισσότεροι από εμάς χρησιμοποιούμε diesel θέρμανσης, που ναι μεν απαγορεύεται, αλλά κάπως πρέπει να επιβιώσουμε», αναφέρει ο κ. Μιχάλης, ιδιοκτήτης ταξί.

Σημειώνεται, ότι νωρίτερα το πρωί ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, προανήγγειλε παρεμβάσεις. «Έχουμε επίγνωση της πραγματικότητας, έχουμε εικόνα του πόσο επιβαρύνονται τα νοικοκυριά και προσπαθούμε να βρούμε και να εξαντλήσουμε τον δημοσιονομικό χώρο και πιθανότατα να υπάρχουν και άλλα μέτρα», δήλωσε ερωτηθείς στο αν η κυβέρνηση εξετάζει τη λήψη μέτρων για τα καύσιμα.

moserlx-gif-1
coffee-banner
error: Protected
P