Από νωρίς το πρωί, έγινε αντικείμενο συζήτησης η τοποθέτηση διοδίων στον χώρο του αεροδρομίου της Μυκόνου.
Αν όμως ψάξει κάποιος την αλήθεια, μέσα από τα ρεπορτάζ τοπικών ΜΜΕ, θα διαπιστώσει πως δεν είναι κρατική παρέμβαση αλλά της Fraport που διαχειρίζεται το πάρκινγκ του αεροδρομίου ”Μαντώ Μαυρογένους”. Η εταιρία (που μπορεί να πράττει όπως πιστεύει για τα συμφέροντα της) αποφάσισε να χρεώσει τον χώρο στάθμευσης των λεωφορείων, των μίνι βαν και των ταξί με συγκεκριμένο αντίτιμο.
Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες στους επιχειρηματίες του τουρισμού της Μυκόνου, ωστόσο οι αιτίες θα πρέπει να αναζητηθούν στο παρελθόν, όταν παραχωρήθηκε σε ιδιωτική εταιρία η διαχείριση του parking…
Τώρα είναι αργά.
Οι υπεύθυνοι σχεδιάζουν να βάλουν μπάρα, έτσι ώστε όποιο όχημα θέλει να πλησιάσει την έξοδο αφίξεων για να πάρει πελάτες να πρέπει να πληρώνει. Οι τουριστικοί φορείς κατηγορούν την Fraport ότι παρουσιάζει αυτή την επιβολή διοδίων με τον μανδύα της δήθεν διευκόλυνσης του κοινού προσπαθώντας να βάλει δήθεν τάξη στο χάος που δημιουργείται κάθε καλοκαίρι, αλλά στην πραγματικότητα η ίδια η εταιρεία με την ρύθμιση αυτή συμβάλλει τα μέγιστα στην δημιουργία αυτού του χάους.
Ήδη έχει κυκλοφορήσει και τιμολογιακός κατάλογος για την στάθμευση στον χώρο των αφίξεων στον οποίο θα εισέρχονται μόνο οχήματα με επαγγελματικό ΑΦΜ.
Αναλυτικότερα: Τα αυτοκίνητα κάτω των 7 μέτρων θα αγοράζουν κάρτα με 240 ”χρονομονάδες” με κόστος 1.200 ευρώ συν ΦΠΑ. Τα αυτοκίνητα άνω των 7 μέτρων θα αγοράζουν κάρτα με 240 ”χρονομονάδες” με κόστος 1.600 ευρώ συν ΦΠΑ. Τα λεωφορεία των 50 ατόμων θα πληρώνουν 2.000 εύρώ συν ΦΠΑ για 240 ”χρονομονάδες”. Για την φετινή σαιζόν προσφέρεται η δυνατότητα να αγοραστούν οι μισές χρονομονάδες για τα μισά χρήματα. Οι ξενοδόχοι της Μυκόνου βρίσκονται σε ετοιμότητα και ήδη υπάρχουν σχέδια για αποκλεισμό του αεροδρομίου.
Παραχωρείται σε ιδιωτική εταιρία και το νέο λιμάνι
Το δρόμο που ήδη έχει χαράξει το αεροδρόμιο Μυκόνου, το οποίο έχει παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση στην Fraport, θα ακολουθήσει και το επιβατικό λιμάνι του νησιού.
Το σύνολο των λιμενικών εγκαταστάσεων στη θέση Τούρλος έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για τρεις διακριτές δραστηριότητες (επιβατική ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα) με το ΤΑΙΠΕΔ να προετοιμάζει το νέο master πlan για το σύνολο του λιμανιού και αξιολογεί τον βέλτιστο τρόπο παραχώρησης. Εκτιμάται ότι οι διαδικασίες θα τρέξουν εντός του 2023.
Ο νέος λιμένας Μυκόνου χωροθετείται στις βορειοδυτικές ακτές του νησιού στην θέση Τούρλος και σε απόσταση περίπου 2 χλμ. από τον υφιστάμενο παραδοσιακό λιμένα έμπροσθεν της Χώρας με τρεις διακριτές δραστηριότητες, όπως επιβατηγός ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα.
Η υποδομή του εμπορικού λιμένα συνίσταται από επιμήκη τεχνητή νησίδια μήκους περί τα 640m και επιφάνειας περίπου 48 στρεμμάτων, η οποία συνδέεται με την ακτή μέσω γέφυρας πρόσβασης, καθώς και από χερσαίους χώρους στην παράκτια ζώνη συνολικής επιφάνειας περί τα 54 στρέμματα.
Η χωροθέτηση του Λιμένα της Μυκόνου προβλέπει χρήσεις ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας και μαρίνας. Αν και είναι γνωστό πως προτεραιότητα θα δοθεί στις δραστηριότητες της μαρίνας και της κρουαζιέρας, στην πορεία προέκυψαν ζητήματα με τη χερσαία ζώνη του λιμανιού.