Συνεχίζεται η αυξητική τάση στις τιμές των προϊόντων. Αυτή την στιγμή τα περισσότερα προϊόντα είτε έχουν αυξήσει άνω του 15% είτε η τιμή παραμένει ίδια αλλά για μικρότερες ποσότητες.
Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργος Λεχουρίτης, μιλώντας στα Dnews, κάνει λόγο για ανήθικη πρακτική των εταιριών να μειώνουν μόνο τις ποσότητες και όχι τις τιμές, ενώ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι τιμές αυξάνονται καθημερινά.
«Αυτή την στιγμή είναι 15% επάνω», υποστηρίζει ο ίδιος. Ενδεικτικά τα αλλαντικά από 15,70 πήγαν 16,80 ευρώ. Το γάλα, τα γιαούρτια, γαλακτοκομικά, έχουν ανεβεί 10 με 20 λεπτά. Το ίδιο και τα κρεατικά, το μοσχάρι έχει φτάσει στα 13 ευρώ. Οι σερβιέτες από 3.85 τώρα είναι σε προσφορά 50% στα 2,59 ευρώ, οι πάνες από 23,00 σε προσφορά 40% στα 12,88 ευρώ, το χαρτί υγείας από τα 4,80 στα 5,25 ευρώ, τα κρουασάν από 1,80 στα 2,60 ευρώ, τα μπισκότα από 1,05 στα 1,68 ευρώ.
Οι εταιρείες συρρικνώνουν τις συσκευασίες των προϊόντων, χωρίς ωστόσο να μειώνουν αντίστοιχα και την τιμή πώλησης.
«Ξεκίνησαν εδώ και έξι μήνες να μειώνουν τις ποσότητες στις συσκευασίες τροφίμων. Δηλαδή ενώ πριν οι περισσότερες συσκευασίες ήταν στα 500γρ, τώρα είναι στα 450γρ. Για παράδειγμα απορρυπαντικό που στοίχιζε 13 ευρώ οι 90 μεζούρες, σήμερα στην ίδια συσκευασία και πάλι με τιμή στα 13 ευρώ, υπάρχουν 70 μεζούρες», δηλώνει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ στα Dnews.
Εξαπατούν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Σύμφωνα με τον κ. Λεχουριτη αυξάνοντας την τιμή του προϊόντος η οποία δεν φαίνεται, αλλά επι της ουσίας είναι αυτό το οποίο έχει επιπλέον αύξηση όταν μειώνει την συσκευασία κατά 20-30%, εξαπατούν έτσι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, έτσι ώστε το αποτέλεσμα του πληθωρισμού να είναι μικρότερο. Για παράδειγμα ο πληθωρισμός του Αυγούστου κυμάνθηκε στο 13,3% και όχι στο 11,3% που αναφέρει η κυβέρνηση και η ΕΛΣΤΑΤ.
«Αυτό το κάνουν στο χαρτί υγείας, στις χαρτοπετσέτες, στα απορρυπαντικά μειώνοντας τις μεζούρες, σε κονσέρβες, σε σοκολάτες, σε πατατάκια, σε είδη σκυλοτροφών και γάτο τροφών, και περιποίησης. Αυτή η πρακτική μπορεί να είναι νόμιμη, αλλά είναι ανήθικη. Ο κόσμος εξαπατάται με το νέο καθεστώς μείωσης των συσκευασιών. Αν συνεχίσουν τις αυξήσεις οι πολίτες δεν θα μπορούν να ψωνίζουν με την ίδια συχνότητα με αποτέλεσμα τα προϊόντα να μένουν στα ράφια και να χαλάνε», καταλήγει.