Κατηγορίες
Διάφορα

Ελλάδα 2.0 : Οι σιδηρόδρομοι που λειτουργούν με…μανιβέλα! (vids)

Απίστευτο και όμως… ελληνικό. Βρισκόμαστε στο 2023 και πολλές σιδηροδρομικές διαβάσεις χρησιμοποιούν μανιβέλα για να κατεβάσουν τις μπάρες την ώρα που περνάει κάποιο τρένο.

Μάλιστα, σύμφωνα με το οδοιπορικό της ΕΡΤ, οι διαβάσεις αυτές δεν βρίσκονται σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό αλλά εντός της Αττικής.

Πιο συγκεκριμένα, η κάμερα της ΕΡΤ βρέθηκε σήμερα σε μια φυλασσόμενη διάβαση στη συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντινουπόλεως με την οδό Αγίου Μελετίου, στην περιοχή του Κολωνού, σε ένα πολυσύχναστο σημείο από το οποίο καθημερινά περνούν εκατοντάδες οχήματα και πεζοί.

Στη διάβαση αυτή την ευθύνη για το ανεβοκατέβασμα της μπάρας την έχει ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας, ο οποίος χρησιμοποιεί τη… μανιβέλα για να το κάνει! Μάλιστα, κάθε φορά που πλησιάζει αμαξοστοιχία κατεβάζει χειροκίνητα τις μπάρες μετά από συνεννόηση με τον σταθμάρχη ή ακόμη και με τον μηχανοδηγό.

Προβλήματα κα στον Αυλώνα

Παρόμοιο όμως είναι και το σκηνικό στη φυλασσόμενη σιδηροδρομική διάβαση στον Αυλώνα, καθώς την ευθύνη για να ανεβοκατεβάζουν, χειροκίνητα, τις μπάρες ασφαλείας όταν πλησιάζει τρένο, δεν την έχουν σιδηροδρομικοί, αλλά υπάλληλοι ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης με δίμηνη μόλις εκπαίδευση.

Ειδοποιούνται για την κίνηση των τρένων-πότε πλησιάζει- από έναν απαρχαιωμένο ηλεκτρολογικό πίνακα που λειτουργεί με λάμπα πυρακτώσεως, είτε σε συνεννόηση μέσω ασυρμάτου με τον μηχανοδηγό και τον σταθμάρχη όταν δεν λειτουργεί. Κάποιες φορές, όπως ανέφεραν, χρειάζεται ακόμη και εμπειρικά να μετράνε το χρόνο και να υπολογίζουν σε ποιο σημείο βρίσκεται η αμαξοστοιχία ώστε να κατεβάσουν τις μπάρες.

Και στον Άγιο Στέφανο

Το ίδιο συμβαίνει και στον Άγιο Στέφανο. Σε φυλασσόμενη διάβαση οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν κάθε φορά που περνάει κάποιο τρένο ή συρμός του προαστιακού με χειροκίνητο σύστημα ασφαλείας.

«Στον Αυλώνα υπάρχει ένα απαρχαιωμένο σύστημα που ειδοποιεί τον υπάλληλο της εταιρείας ότι πλησιάζει τρένο στη σιδηροδρομική διάβαση με τον άναμμα μιας λαμπτήρα πυρακτώσεως. Στον Άγιο Στέφανο δεν υπάρχει ούτε αυτό το σύστημα. Υπάρχει ένας υπάλληλος εταιρείας security με εκπαίδευση μόλις δύο μηνών, ο οποίος μιλάει μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη και όταν πλησιάζει η αμαξοστοιχία κατεβάζει τις μπάρες» μετέδωσε ο ρεπόρτερ της ΕΡΤ αποκαλύπτοντας τις ελλείψεις στο μέτρα ασφαλείας.

Συνεχίζοντας το οδοιπορικό της ΕΡΤ στις αφύλακτες διαβάσεις τρένων ο Κώστας Στάμου αποκαλύπτει τον κίνδυνο που διατρέχουν οδηγοί, πεζοί και επιβάτες αμαξοστοιχιών στο κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα στην περιοχή του Κολωνού.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο φυλάκιο βρίσκεται συνήθως ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρείας, ο οποίος είναι επιφορτισμένος με αυτό το σημαντικό καθήκον.

Για το θέμα μίλησε και ο δημοσιογράφος Κώστας Ντελέζος λέγοντας ότι «είναι αιματοβαμμένες όλες αυτές οι διαβάσεις». Και όπως είπε μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο ίδιος θυμάμαι τους κατοίκους των Σεπολίων να ζητούν επί χρόνια τη βύθιση των γραμμών του τρένου στο συγκεκριμένο σημείο, γιατί έχει δύο διαβάσεις στο πολύ κοντά και εκεί έχουν γίνει άπειρα ατυχήματα.

moserlx-gif-1
coffee-banner
error: Protected
P