Το σενάριο του… ανθρώπινου λάθους στην τραγωδία των Τεμπών επικαλούνται τόσο ο ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train, οι οποίες βρέθηκαν μέσω των πληρεξουσίων δικηγόρων τους, ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας όπου συζητήθηκε η αγωγή των συγγενών του ελεγκτή της αμαξοστοιχίας Intercity 62.
Κατά την έναρξη της συζήτησης, μέσω της οποίας διεκδικείται αποζημίωση ύψους άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ για ψυχική οδύνη, οι δυο εναγόμενος εταιρίες υποστήριξαν ότι δε φέρουν υπαιτιότητα για το δυστύχημα, με τους 57 νεκρούς επιβάτες.
«Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.
Από την πλευρά των εναγόντων, κατέθεσε στο δικαστήριο ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας, ο οποίος επεσήμανε ότι «μέχρι την αποχώρηση από τον σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα» εξηγώντας ωστόσο ότι καταληκτικό ρόλο έπαιξε η έκρηξη που προκλήθηκε από τη σύγκρουση. «Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω πια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό» τόνισε.
Ο μάρτυρας υποστήριξε κατά την κατάθεση του, ότι το Ιntercity αναχώρησε από τον σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στη γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία» είπε εξηγώντας ότι κατά την εκτίμηση του «ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».
Πρόεδρος: «Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;».
Μάρτυρας: «Ο ΟΣΕ».
Πρόεδρος: «Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;».
Μάρτυρας: «Χειροκίνητα».
Απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες
Ο Επ. Μπούρας τονίζοντας ότι θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή να κατασχεθεί το απομαγνητοφωνημένο υλικό, αναφέρθηκε επιπλέον ότι υπάρχει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων στις καταγεγραμμένες συνομιλίες, δηλαδή «από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».