Ένας χρόνος έχει περάσει από το έγκλημα στα Τέμπη και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι ακόμη δεν έχουν εγκαταστήσει μια αυτόματη διάβαση, όπως εκείνες που διέθετε η Ελλάδα πριν από δεκαετίες.
Χθες, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Στέφανου Παραστατίδη, σχετικά με τις αφύλακτες διαβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο είπε ότι οι αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις πεζών, ζώων και τροχοφόρων είναι 552 και οι 304 εξασφαλίζονται με αυτόματα ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματα δρύφακτα.
Μάλιστα εξήγησε ότι μέχρι να εγκατασταθούν αυτόματα συστήματα στις αφύλακτες, «ο ΟΣΕ, αφού λάβει και τη συναίνεση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, προτίθεται να διαθέσει εκπαιδευμένους φύλακες επί των αμαξοστοιχιών προκειμένου να καλύπτουν τις διαβάσεις, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία και αφού προηγουμένως η αμαξοστοιχία σταθμεύσει».
Από πού να το πιάσει κανείς;
Το 2024, και μετά από πολλά δυστυχήματα με πιο δραματικό των Τεμπών, υπάρχουν ακόμη 248 αφύλακτες διαβάσεις.
Αφύλακτη είναι και η διάβαση που οδηγεί προς Δοϊράνη και τελωνείο, μια διάβαση στην είσοδο της χώρας από όπου περνάνε εκατοντάδες φορτηγά.
Η κυρία Αλεξοπούλου, μάλλον ενημερώθηκε και ενημέρωσε λάθος. Επειδή στη διάβαση της Δοϊράνης, εδώ και τουλάχιστον δύο μήνες λειτουργεί το… επαναστατικό «σύστημα» που περιέγραψε ότι θα έρθει.
Το τρένο σταματάει. Εργαζόμενος κατεβαίνει και διακόπτει την κυκλοφορία των φορτηγών. Το τρένο ξεκινάει. Ο εργαζόμενος ανεβαίνει πάνω σε αυτό. Αφού περάσει το τρένο, τα αυτοκίνητα συνεχίζουν την πορεία τους.