Ιδιαίτερα αυξημένο ήταν το ενδιαφέρον των φιλάθλων για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στίβου που έγινε το διάστημα 7-12 Ιουνίου στη Ρώμη.
Αυτή είναι η διαπίστωση μετά το έλεγχο των μετρήσεων της Google Analytics, αλλά και τα στοιχεία των τηλεθεάσεων της Nielsen για τις ημέρες των αγώνων.
Τη σελίδα του ΣΕΓΑΣ επισκέφτηκαν από την πρώτη μέρα των αγώνων (7/6) μέχρι και την επομένη της διοργάνωσης, δηλαδή τις 13 Ιουνίου, 95.372 διαφορετικοί χρήστες – κατά μέσο όρο 13.625 για κάθε μέρα.
Όσον αφορά τις προβολές των σελίδων της διεύθυνσης segas.gr, έφτασαν τις 269.743, δηλαδή κατά μέσο όρο 38.535 σε ημερήσια βάση.
Έπεσαν τα ρεκόρ της Βουδαπέστης, υπεριδιπλασιασμός σε σχέση με το Μόναχο
Τα αντίστοιχα νούμερα πέρυσι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Βουδαπέστης, αλλά για δέκα μέρες, 19-28 Αυγούστου ήταν 269.579 προβολές και 107.376 χρήστες. Δηλαδή, οι προβολές ήταν σε ημερήσια βάση 26.579 και οι χρήστες 10.738. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αριθμοί της Βουδαπέστης ήταν κι αυτοί πολύ πιο υψηλοί σε σχέση με το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2022 στο Μόναχο (15-22/8).
Ο παρακάτω πίνακας φανερώνει τους μέσους όρους από τις τρεις μεγάλες διοργανώσεις του ανοιχτού στίβου:
Η αύξηση της κίνησης στην ιστοσελίδα της ομοσπονδίας στο Πρωτάθλημα της Ρώμης σε σχέση με αυτό της Βουδαπέστης είναι περίπου 31% σε προβολές και 21/% σε χρήστες και έχει υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το Μόναχο!
Τα ποσοστά αυτά αποδεικνύουν το αυξημένο ενδιαφέρον των φιλάθλων για τον κλασικό αθλητισμό και επιβραβεύουν την πολιτική της ομοσπονδίας να επενδύσει στην επικοινωνία και στην εξωστρέφεια, με πλήρη και σύγχρονη κάλυψη των μεγάλων διοργανώσεων και των προσπαθειών των Ελλήνων πρωταθλητών, αλλά και μέσω της πραγματοποίησης μεγάλων αφιερωμάτων και δράσεων για τη σύσφιξη των σχέσεών της με τα ΜΜΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το πρώτο μισό του Ιούνη, με την προετοιμασία για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και τα παρελκόμενα της διοργάνωσης να περιλαμβάνονται στις μετρήσεις, οι προβολές της σελίδας segas.gr πλησίασαν το μισό εκατομμύριο και οι χρήστες ξεπέρασαν τις 120.00, δηλαδή… γεμίζουν δύο φορές το Ολυμπιακό στάδιο. Είναι πια δεδομένο ότι ο Ιούνιος του 2024 θα ξεπεράσει σε αριθμούς κάθε ιστορικό προηγούμενο.
Αυξημένη τηλεθέαση και χιλιάδες νέοι ακόλουθοι
Όσον αφορά το τηλεοπτικό τοπίο, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Ρώμης επελέγη από την ΕΡΤ να μεταδοθεί από την ΕΡΤ2. Σύμφωνα με τη Nielsen, η ΕΡΤ2 τις δύο εβδομάδες που περιέκλειαν το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στίβου (3-9/6 και 10-16/6), σχεδόν διπλασίασε το εβδομαδιαίο τηλεοπτικό της μερίδιο, ανεβαίνοντας και τα δύο εφταήμερα από το 1,2 στο 2,2.
Το νούμερο κατά πάσα πιθανότητα θα ήταν μεγαλύτερο, αν μία από τις δύο αυτές εβδομάδες είχε καθημερινές μεταδόσεις κλασικού αθλητισμού και όχι για τρεις μέρες την πρώτη (7-9/6) κι για άλλες τρεις η δεύτερη (10-12/6), αλλά και εάν η δημόσια τηλεόραση δεν έθετε στη διάθεση των θεατών κανάλι στην ψηφιακή της πλατφόρμα που πρόβαλε αποκλειστικά τους τελικούς του μήκους ανδρών και του επί κοντώ γυναικών και ανδρών.
Σε κάθε περίπτωση, το 2,2 είναι το δεύτερο καλύτερο ποσοστό της ΕΡΤ2 για το 2024 μετά το 2,5 της Μεγάλης Εβδομάδας.
Τέλος, οι δύο δημοφιλέστερες social media πλατφόρμες που χρησιμοποιεί ο ΣΕΓΑΣ απέκτησαν κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, 5.000 νέους ακόλουθους το Facebook και περίπου 2.000 το Instagram. Η απήχηση στο Facebook έφτασε τις 2,3 εκατομμύρια προβολές και του Instagram τις 490 χιλιάδες!
Η διοίκηση του ΣΕΓΑΣ αφουγκράζεται με ικανοποίηση τη μεγάλη άνοδο του ενδιαφέροντος των φιλάθλων για τον κλασικό αθλητισμό. Υπόσχεται δε, ότι θα συνεχίσει να ενδυναμώνει με νέο υλικό και περισσότερες πρωτοβουλίες το επικοινωνιακό προφίλ του αθλήματος, κίνηση που μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει στους πρωταθλητές μας, αλλά και στη βάση του στίβου.