Παραλίγο νέα σιδηροδρομική τραγωδία, σήμερα το πρωί, με δύο τρένα που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, ακολουθώντας πορεία μετωπικής σύγκρουσης, κοντά στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων.
Όπως αναφέρει το usay.gr, η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων του προαστιακού σιδηροδρόμου, αποφεύχθηκε χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του σταθμάρχη της Αθήνας και των μηχανοδηγών, που διόρθωσαν τραγικό λάθος του σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών, ο οποίος τέθηκε άμεσα εκτός υπηρεσίας για διάστημα ενός μηνός.
Συγκεκριμένα, πληροφορίες αναφέρουν ότι στις 9.13 το πρωί, δύο αμαξοστοιχίες της Hellenic Train βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση, σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, λόγω των έργων υπογειοποίησης που εκτελούνται στα Σεπόλια.
Η παραλίγο σύγκρουση αποδίδεται σε λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Τα δύο τρένα που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν έτσι να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων την ώρα.
Σύμφωνα μ ε τις πληροφορίες, η σταθμάρχης του ΣΚΑ άφησε για λίγο τη θέση της για «προσωπική της ανάγκη» και τον χειρισμό της κυκλοφορίας ανέλαβε άλλος σταθμάρχης, ο οποίος δεν ήταν ενήμερος για τις συνεννοήσεις που είχε κάνει προηγουμένως η συνάδελφός του με τον σταθμάρχη της Αθήνας, για τα τρένα που θα έστελνε ο ένας προς τον σταθμό του άλλου και τις ακριβείς ώρες κυκλοφορίας τους. Έτσι, ο σταθμάρχης που αντικατέστησε προσωρινά τη συνάδελφό του, έστειλε ένα έξτρα τρένο προς την Αθήνα (αμαξοστοιχία 1307), την ώρα ακριβώς που μέσω της μονής γραμμής ανέβαινε άλλο τρένο (η αμαξοστοιχία 1210) από την αντίθετη κατεύθυνση!
Ο σταθμάρχης της Αθήνας που άκουγε τις συνομιλίες του σταθμάρχη του ΣΚΑ με το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1307 (Κιάτο – Αθήνα), παρενέβη αμέσως μέσω του τηλεφώνου GSM-R και ζήτησε να ακινητοποιηθούν αμέσως τόσο η αμαξοστοιχία 1307 όσο και η αμαξοστοιχία 1210, που κατευθυνόταν προς το Αεροδρόμιο.
Αντίστοιχες παρεμβάσεις έκανε και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1210, που άκουσε από τον ασύρματο VHF τη συνομιλία του σταθμάρχη του ΣΚΑ με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1307, η οποία ερχόταν από την αντίθετη πλευρά. Σημειώνεται, ότι μηχανοδηγός στη 1210 αμαξοστοιχία ήταν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), Δημήτρης Κουτσιαύτης.
Τα δύο τρένα ακινητοποιήθηκαν αμέσως, έχοντας απόσταση περίπου 3 χιλιομέτρων το ένα από το άλλο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις κάμερες.
Το περιστατικό αξιολογείται ως σοβαρό και ήδη ζητήθηκε το υλικό από τις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου, όπως και οι καταγραφές από τις εντολές που δόθηκαν από τους σταθμάρχες του ΟΣΕ. Πάντως, σύμφωνα με τους μηχανοδηγούς, το δυστύχημα αποφεύχθηκε και για το λόγο ότι οι συνάδελφοί τους των δύο τρένων εκφώνησαν, σύμφωνα με τον Κανονισμό Κυκλοφορίας, το σημείο που βρίσκονταν και την πορεία που θα ακολουθούσαν ο καθένας.
Στο περιστατικό αναφέρεται σε ανακοίνωσή της και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, τονίζοντας ότι «η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα δύο τρένα».
«Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί» συμπληρώνει η Ένωση.
Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.
Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους:
Σήμερα το πρωί, 13/9, οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παρολίγον να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μόνη γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς.
Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από τον σταθμό των Αγίων Αναργύρων.
Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε τη σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση, από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: «το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών».
Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ, Hellenic train και ιδιαίτερα τη δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το Etcs και τα φωτοσήματα.