Ένα από το μεγαλύτερα brand name παγκοσμίως είναι πλέον ο Κριστιάνο Ρονάλντο του οποίου η εμπορική αξία έφτασε τα 50 εκατομμύρια ευρώ μετά την κατάκτηση της “Χρυσής Μπάλας”. H μελέτη του τμήματος μάρκετινγκ της πορτογαλικής σχολής IPAM είναι αρκούντως χαρακτηριστική.
Ο Ρονάλντο αμείβεται από τη Ρεάλ Μαδρίτης μ’ ένα ποσό που φτάνει τα 17 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, αλλά αυτό είναι μόνο η βάση της οικονομικής δημοφιλίας του.
Ο Πορτογάλος σούπερ σταρ έχει 70 εκατομμύρια θαυμαστές στην επίσημη σελίδα του στο facebook, 137.000.000 αναφορές στη μηχανή της Google, 23.000.000 followers στο twitter και 4.000.000 βίντεο αφιερωμένα σ’ αυτόν στο youtube. Aκόμα υπάρχουν γι’ αυτόν 350 αναφορές σε βιβλία της Amazon και 2950 σε επιστημονικά άρθρα.
Όλα αυτά, σύμφωνα με τον επικεφαλής της IPAM, Nτάνιελ Σα συγκροτούν “ένα φανταστικό εμπορικό κοκτέιλ, έναν ισχυρό συνδυασμό εμπορικής αποδοτικότητας. Αν ο Ρονάλντο ήταν εταιρία, προφανώς θα ήταν μία μεγάλη πολυεθνική. Όχι η coca cola ή η Apple αλλά σίγουρα μεγάλη”.
Σε ότι αφορά στους ποδοσφαιριστές, ο Ρονάλντο είναι ο πρώτος στους σχετικούς δείκτες που μελετά το IPAM. Υπάρχουν όμως αθλητές που τα καταφέρνουν ακόμα καλύτερα όπως είναι οι σούπερ σταρ του τένις Ράφα Ναδάλ και Ρότζερ Φέντερερ ή ο γκουρού του γκολφ Τάιγκερ Γουντς.
Η επιστημονική μεθοδολογία του IPAM βασίζεται στο συνολικό υπολογισμό έξι βασικών παραμέτρων εκ των οποίων οι βασικοί είναι τα έσοδα, η απήχηση στα ΜΜΕ, η απήχηση ειδικότερα στο διαδίκτυο και οι τίτλοι του κάθε αθλητή. Στην κλίμακα 0 – 100, ο Κριστιάνο Ρονάλντο έχει φτάσει ήδη το 84, μία τιμή ιδιαίτερα υψηλή.
Και να σκεφτεί κανείς πως ο Πορτογάλος, μόλις άρχισε να δρέπει τους καρπούς της ισχυρής δημοφιλίας του…
*academies.gr