Διάφορα

Μας…στόλισε η έρευνα του Reuters : Έλλειψη εμπιστοσύνης στις ειδήσεις, πολιτικά πολωμένο περιβάλλον και υψηλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Σύμφωνα με τον καθηγητή Rasmus Nielsen, διευθυντή του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας (RISJ), η έρευνα περιελάβανε 46 χώρες, καλύπτοντας περισσότερο από τον μισό πληθυσμό παγκοσμίως.

Σκοπός της έρευνας είναι να μελετηθεί η κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι δημοσιογράφοι στην νέα εποχή. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον στον ρόλο της πανδημίας που συνέβαλε στην επιτάχυνση πολλών τάσεων της τελευταίας δεκαετίας, ειδικά στη μετάβαση σε περισσότερο ψηφιακό, κινητό και περιβάλλον πολυμέσων που κυριαρχείται από πλατφόρμες.

Η φετινή έρευνα αναδεικνύει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ορισμένα μέσα επωφελήθηκαν από την επιθυμία για αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία –
τόσο από την άποψη της καλύτερης προσέγγισης, της εμπιστοσύνης.

Η έρευνα αφορά κυρίως χώρες με υψηλή διείσδυση στο Διαδίκτυο και οι οποίες έχουν μια δημοκρατική παράδοση.

Στην έρευνα εξετάζεται πόσο δίκαια τα ΜΜΕ αντιμετωπίζουν διαφορετικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών, των νέων και των μειονοτήτων.

Τα δεδομένα για την Ελλάδα

Η αγορά των μέσων μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από ψηφιακό κατακερματισμό, έλλειψη εμπιστοσύνης στις ειδήσεις, ένα πολιτικά πολωμένο και μία από τις υψηλότερες χρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ειδήσεις.

Η πανδημία φαίνεται να διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο καθώς η τηλεοπτική δαπάνη μειώθηκε κατά 60% και η διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε το 2020 κατά 61% σε σχέση με το 2019.

Αναφορά γίνεται στις επικρίσεις που δέχθηκε η ελληνική κυβέρνηση να δαπανήσει 20 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της πρώτης καραντίνας προκειμένου να προωθήσει την καμπάνια «μένουμε στο σπίτι».

Όσον αφορά την αντιπολίτευση η έρευνα αναφέρει ότι Ο ΣΥΡΙΖΑ, το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης, κατηγόρησε την κυβέρνηση για δυσμενή κάλυψη στα δελτία ειδήσεων της ΕΡΤ

Από την πλευρά της το κυβερνών κόμμα κατηγόρησε έναν πρώην υπουργό Σύριζα για παρέμβαση στην διαδικασία που ακολουθήθηκε για την έκδοση των τηλεοπτικών αδειών.

Ιδιαίτερη θέση σύμφωνα με την ανάλυση των ερευνητών έχει και ο χαρακτηρισμός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τον Έλληνα πρωθυπουργό ως «απειλή για τη δημοκρατία», χαρακτηρίζοντας ως τοξικό το περιβάλλον δημόσιων συζητήσεων και των επιπέδων παραπληροφόρησης.

Οι ερευνητές στην έκθεσή τους για την Ελλάδα επισημάνουν «μία από τις σημαντικές αλλαγές που σημειώθηκαν στο τηλεοπτικό τοπίο ήταν η επαναλειτουργία του MEGA, του άλλοτε μεγαλύτερο εμπορικό τηλεοπτικού σταθμού ύστερα από την εξαγορά του από τον Ευάγγελο Μαρινάκη που εισήλθε δυναμικά στον χώρο των μίντια.

η συνέχεια στα dikaiologitika.gr

moserlx-gif-1
coffee-banner
error: Protected