Το φιάσκο στις Πανελλήνιες 2024 με τα δύσκολα θέματα στη Φυσική προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.
Στον απόηχο της χθεσινής εξέτασης στη Φυσική για τις Πανελλήνιες 2024 και κατόπιν των τοποθετήσεων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της ΟΕΦΕ, δηλαδή των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν απόλυτα την ύλη και τις απαιτήσεις κάθε ερωτήματος, το συμπέρασμα είναι ένα.
«Όταν ένας καθηγητής θέλει δύο ώρες να απαντήσει στα θέματα, ένας διαβασμένος μαθητής θέλει πάνω από τέσσερις»
Τα θέματα στη Φυσική ήταν τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, απαιτούσαν τεράστια γνώση και συνδυαστική χρήση της ύλης με το κερασάκι στην τούρτα να είναι ότι για τέτοιου επιπέδου ζητούμενα ο χρόνος των τριών ωρών ήταν λίγος. Χωρίς υπερβολή μάλιστα ο φυσικός και μέλος της ΟΕΦΕ, Πύρος Δαμιανός δήλωσε στο Action24 : «για τη Φυσική ήταν μια άτυχη μέρα για τη θεματοδοσία, τα θέματα ήταν απίστευτα πολλά».
«Αν τα πάρουμε ένα-ένα, είναι όλα βατά, συζητήσιμα. Ο συνδυασμός τους όμως είναι ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα», εκτίμησε ο ειδικός για τον λόγο που τα θέματα ήταν απαιτητικά και χρονοβόρα. «Όταν ένας έμπειρος καθηγητής θέλει πάνω από δύο ώρες για να το απαντήσει έτσι όπως πρέπει, ένας διαβασμένος μαθητής θέλει πάνω από τέσσερις ώρες», υπογράμμισε.
«Φταίνε αποκλειστικά οι θεματοδότες για αυτά τα θέματα. Έβαλαν μικρές “παγίδες”, συνεπώς ο μαθητής έπρεπε να είναι προσεκτικός σε κάθε λέξη που διάβαζε και να απαντήσει πάρα πολλά πράγματα», πρόσθεσε. Σχετικά με τον λόγο που διαμορφώθηκαν έτσι τα θέματα, ο κ. Δαμιανός είπε: «Θα ήθελα να ρωτήσω τον λύτη της επιτροπής σε πόση ώρα έκανε. Δεν ξέρω τους ανθρώπους που αποφασίζουν».
Στα κάγκελα γονείς και μαθητές για τα θέματα στη Φυσική
Οι ίδιοι οι υποψήφιοι βγαίνοντας από τα εξεταστικά κέντρα εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για τα θέματα και τον βαθμό δυσκολίας τους. Σημειωτέον όλα αυτά συνέβησαν μια μέρα με καύσωνα και υψηλές θερμοκρασίες με τους υποψηφίους να έχουν να διαχειριστούν απαιτητικά ζητούμενα και βαρβάτο ασκησιολόγιο, την αποπνικτική ατμόσφαιρα εντός αιθούσης- γιατί όπως και να το κάνουμε οι ανεμιστήρες δεν έχουν να προσφέρουν και πολλά σε μια γεμάτη τάξη- και το σχετικό άγχος που ακολουθεί κάθε εξέταση για τις Πανελλήνιες.
Από την ανακοίνωση των θεμάτων και τον σχολιασμό τους, το Dnews έχει γίνει αποδέκτες αντιδράσεων και σχολίων γονέων που παραπονιούνται για όσα συνέβησαν χθες ενώ δεν λείπουν και οι καταγγελίες για σκοπιμότητα από πλευράς Επιτροπής Εξετάσεων και Υπουργείου Παιδείας για θέματα «κόφτες» σε βαθμολογίες, που αναπόδραστα οδηγούν σε συσσώρευση υποψηφίων με μέτριες επιδόσεις, γεγονός που θα φέρει έντονες ανακατατάξεις στα τελικά αποτελέσματα με πολλούς μαθητές να τεθούν εκτός πανεπιστημιακών σχολών, με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια να φαντάζουν την ιδανική εναλλακτική. Βέβαια, και ο παράγοντας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής δεν είναι αμελητέος στη δυσεπίλυτη εξίσωση της εισαγωγής στο πανεπιστήμιο.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα πιο τρανταχτά παράπονα που δεχθήκαμε και ομολογουμένως οι αντιδράσεις όσο περνάει η ώρα αυξάνονται.
«Αυτό που έγινε με τα θέματα στη Φυσική δεν έχει προηγούμενο. Είναι ξεκάθαρο: από τη μια, η κυβέρνηση αυστηροποιεί τα κριτήρια εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια και, από την άλλη, αφού εξίσωσε τα πτυχία των κολεγίων με αυτά των δημόσιων Πανεπιστημίων, δίνει το σύνθημα για δύσκολα θέματα, για να σπρώξει πελατεία στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια που περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες».
«Έλεος είπαμε να βάλουν δύσκολα αλλά να μπορούν να τα λύσουν τα παιδιά στον χρόνο που έχουν ,και όχι να καταδικάσουν τους κόπους χρόνων επειδή έβαλαν πολλά δύσκολα μαζί και δεν ήταν εφικτό να γράψουν καλά τα παιδιά …καταστρέφετε το μέλλον και τα όνειρα των παιδιών μας χωρίς δωρεάν παιδεία γιατί δίνουμε πολλά λεφτά για ιδιαίτερα ή φροντιστήρια.»
«Και κάπως έτσι θα δουλέψουν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια! Όλα προμελετημένα!»
«Οι Πανελλήνιες, κύριοι, ΔΕΝ είναι διαγωνισμός των, κάθε χρόνο, θεματοδοτών για το ποιος θα βάλει το πιο πολύπλοκο, πονηρό, μεγάλο, περίεργο, “έξυπνο”, πάντα κατ’αυτούς, θέμα.
Οι Πανελλαδικές δίνονται για να διαπιστώσουν οι βαθμολογητές-εκπαιδευτικοί ποιος μαθητής είναι ικανά διαβασμένος για να παρακολουθήσει και ως εκ τούτου να επιτύχει στη σχολή που εκείνος επιθυμεί. Οι εξετάσεις είναι λοιπόν ένα “αναγκαίο κακό”, θα έλεγε ένας μαθητής, ένα ακόμη σκαλοπάτι που πρέπει να ανέβει για να φτάσει πιο κοντά στον στόχο του. Και τότε είναι που κάποιοι αποφασίζουν πως είναι η στιγμή να βάλουν τρικλοποδιά σε αυτά τα παιδιά! Να πώς μπορείς να κάνεις τα 18χρονα παιδιά μας, να νιώθουν ανίκανα. Πως όλος ο κόπος τους ΔΕΝ ΦΑΝΗΚΕ ΠΟΥΘΕΝΑ! Να νιώθουν λίγοι. Να τους κόβεις τα φτερά πριν καν ξεκινήσουν την πτήση προς τα όνειρά τους. Και το τονίζω…στα 18χρονα παιδιά μας!Εκθέτετε όχι μόνο τους εαυτούς σας αλλά και μια ολόκληρη επιστήμη! Η Φυσική στα χειρότερα της.»
«Γιατί υπάρχει το σχολικό βιβλίο, αφού δεν λαμβάνεται υπόψη στις Πανελλήνιες; Φωνάζουμε όλοι για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις ώθησης των παιδιών προς αυτά. Δεν παίζουμε με τις ψυχούλες των παιδιών…είναι πολύτιμες! Σεβασμός στον κόπο τους.»
«Ντροπή σας κύριοι για τα θέματα στη Φυσική. Αυτές δεν είναι επιτροπές πανελληνίων αλλά ντίλερ των ιδιωτικών κολεγίων – πανεπιστήμιων …. εκεί είναι η μάσα»